Table of Contents
De verkoopprijs tussen particulieren ligt namelijk hoger dan bij inruil of wederverkoop via een garage. Gemiddeld scheelt dit grofweg tien procent. Dit heeft alles te maken met het afwegen van gedoe en gemak. Het nadeel van eigenhandige verkoop is namelijk dat je jouw auto zélf te koop moet zetten, zélf foto’s moet maken, zélf moet onderhandelen, zélf afspraken moet maken en zélf bezichtigingen moet doen.
Dus doe jij er ettelijke maanden lánger over om jouw auto te verkopen dan een dealer? Bijvoorbeeld bij gebrek aan tijd of connecties… Dan kun je het verkooptraject misschien beter uitbesteden. Je kunt ook éérst zelf een verkooppoging doen en bij tegenvallende resultaten inruil overwegen - Sloopauto verkopen. Wil je een poging doen zélf je auto te verkopen? Dan zijn er verschillende opties voorhanden.
Ook een A4’tje tegen de achterruit met daarop “Te Koop: 1. 234 euro – Tel. 06-12345678” is nog altijd een optie. Het belangrijkste nadeel hiervan is dat je een beperkt publiek bereikt. Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. In dat opzicht kun je . Bekende autoverkoopsites en -opkoopsites zijn onder meer: , , Auto, Vendi. nl, Wij, Kopen, Autos.
Geïnteresseerde kopers vinden jouw auto zodra hun zoekopdrachten overeenkomen met de eigenschappen van jouw verkoopauto. Veelgebruikte parameters zijn voertuigleeftijd, -merk en –type. En daarnaast maximale kilometerstand en maximale vraagprijs. Sommige sites hanteren standaard adverteerkosten. Er zijn er echter ook die uitsluitend kosten in rekening brengen als je jouw verkoopadvertentie extra onder de aandacht van potentiële kopers wilt brengen… Bijvoorbeeld door jouw advertentie langer dan een x-aantal dagen online te houden of bovenaan in het aanbodoverzicht vast te zetten.
Het online te koop aanbieden van auto’s kost veelal geld; op enkele sites kun je gratis adverteren. Wat extra kost teweegbrengt, is het promoten of opvallender maken van jouw auto-advertentie. Naast particulieren zijn er óók autohandelaars actief op dit soort autoverkoopsites. En verwacht van een dergelijke handelaar geen al te hoog bod.
Sommige advertentieteksten doen zelfs niet onder voor professionele poëzie. Maar waar woordelijke beschrijvingen kunnen worden opgeblazen, zegt één enkel beeld meer dan duizend woorden - Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. Zet de voorkant, achterkant en beide zijkanten van de auto duidelijk op de foto. Maak daarnaast , stuur, versnellingspook, kilometerteller, audio-installatie en sportvelgen. Hoe aantrekkelijker de foto’s, des te meer publiek je zult trekken.
Althans, met een beetje geluk… Want hoe gangbaarder jouw autotype, des te groter de kans dat er op elk willekeurig moment vergelijkbare auto’s online worden aangeboden. Je ziet dan direct wát de vraagprijs is voor auto’s die vergelijkbaar zijn met de jouwe. Een goede vervolgstap voor de waardebepaling van je auto is - Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam.
Je voert je kenteken en kilometerstand in, waarna je eventuele extra opties doorvoert. Vervolgens ontvang je een verkooprichtprijs. Koerslijsten zijn van handelaars, veilingen en leasemaatschappijen. Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. De koerslijsten worden continu herzien door deskundigen van ANWB en BOVAG en volgen dan ook nadrukkelijk de actuele automarkt. Let op: Voor auto’s die ooit ingevoerd of uitgevoerd zijn geweest, kan niet altijd een koerswaarde worden afgegeven.
Uiteindelijk moet jijzelf bepalen of jij jouw vraagprijs insteekt óp, ónder of bóven de koerswaarde. Want ongeacht de marktwaarde van jouw auto is het maar net “wat de gek ervoor geeft”. Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. Tref je een onwaarschijnlijk enthousiaste geïnteresseerde in een gunstige markt qua vraag en aanbod? Dan is het niet uitgesloten dat je een topbod en woekerprijs ontvangt! Hoeveel is mijn auto waard? Dit is een logische vraag om te stellen als je voornemens bent jouw auto te verkopen.
Voor de dagwaarde telt puur hoeveel je auto momenteel waard is op de huidige consumentenmarkt. Verkoop je jouw auto, maar koop je daar bij dezelfde partij een auto voor terug? Dan wordt er ook wel van ‘inruil’ gesproken. Bij auto-inruil heb je met een handprijs te maken. In dat geval kan men jouw auto immers niet met winst doorverkopen.
Monteurs zeggen vaak dat een auto waarde heeft zolang hij nog kan rijden. Een defecte auto is voor inkopers slechts een verzameling onderdelen. Dus is er sprake van een relatief klein defect? Dan is het . Zijn de reparatiekosten hóger dan de meerwaarde die je naar schatting zult creëren met succesvolle reparatie? Dan is repareren niet de moeite waard en kun je jouw auto beter in diens huidige defecte staat te koop aanbieden.
Op deze sites kun je gratis een online taxatie laten uitvoeren. Dit is in feite niets meer dan een globale opbrengstindicatie op basis van kenteken en actuele kilometerstand. Mocht je je enigszins kunnen vinden in deze beraming, dan kun je een afspraak maken voor een heuse taxatie, waarbij jouw auto ‘in levenden lijve’ wordt geïnspecteerd.
Binnen een halfuurtje is je auto bekeken en beoordeeld. Er wordt dan direct een bod uitgebracht voor jouw kapotte auto. Ga je akkoord met dit bod? Dan wordt de verkoopsom direct overgemaakt op jouw rekeningnummer. Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. Daarnaast ontvang je een vrijwaringsbewijs waarmee je direct jouw autoverzekering kunt opzeggen. Let wel: de praktijk leert dat defecte auto’s doorgaans weinig geld opleveren.
Bijvoorbeeld een opkoper, reparateur of onderdelenhandelaar. Schadeherstel dat jou als particulier netto EUR 1. 000,- zou kosten, hoeft een autobedrijf niet meer dan EUR 250,- te kosten. Dus als het voor jou niet langer rendabel is om een bepaalde schadeauto te repareren, betekent dat niet per se dat dit óók geldt voor autobedrijven. Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam.
Is jouw auto economisch of technisch total loss verklaard? Overstijgen de reparatiekosten de reële waarde van jouw auto? Of komt jouw sneue afdankertje simpelweg niet meer door de APK? Kortom: is het en daarmee aan het eind van zijn leven gekomen? Dan is slopen waarschijnlijk de enige rationele optie. In Nederland mogen auto’s - Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam.
Hiermee eindigt de tenaamstelling en word jij als voormalig auto-eigenaar gevrijwaard van alle bijbehorende voertuigverplichtingen. Wat je voor het laten slopen van jouw auto nodig hebt, is in principe uitsluitend jouw . Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. Bovendien moet het voertuigidentificatienummer (VIN) intact zijn gebleven; dus nog leesbaar aanwezig zijn op jouw auto of auto-onderdeel.
Bijvoorbeeld op Marktplaats of via onderdelensecties op autoforums. Autorecycling Bart Inc - Uw autosloperij in Amsterdam. Je moet wél een beetje thuis zijn in de automarkt om te weten naar welke onderdelen voldoende vraag is. Want vraag en aanbod bepalen de waarde van losse auto-onderdelen. Wil je uitsluitend gebruikte auto-onderdelen verkopen? Dan zijn er twee opties. Je kunt .
Het voordeel hiervan is concurrentie. Auto Inkoop Den Haag. Je bent niet afhankelijk van één gegadigde, maar meerdere partijen kunnen tegen elkaar opbieden. Plaats gratis een online advertentie en wacht een fatsoenlijk bod af. Heb je de waardevolle onderdelen van jouw gedemonteerd om ze afzonderlijk te verkopen? Het kost je enige tijd en moeite, maar met een beetje geluk houd je dan honderden euro’s méér over aan jouw oude, vertrouwde afbraakauto.
Table of Contents
Latest Posts
How To Align Headlights On A Class A Motorhome
Belgie Auto Export
Motorhome Park
All Categories
Navigation
Latest Posts
How To Align Headlights On A Class A Motorhome
Belgie Auto Export
Motorhome Park